L’òpera de Bernd Alois Zimmermann (1918-1970), Die Soldaten s’acaba d’estrenar a l’Estat espanyol. Aquesta òpera està basada en l’obra teatral del mateix títol de Jakob Michael Lenz, autor del segle XVIII. Zimmermann va considerar que el destí tràgic d’una dona que aspira a elevar-se per sobre de les seva condició humil i que es objecte d’una sèrie d’enganys, segueix avui dia vigent. Aquesta òpera requereix d’uns efectius orquestral gegantins (18 percussionistes!) que en la producció que s’ha vist al Teatro Real estan disposats a sobre de l’escenari. Tot i això, l’orquestra en cap moment cubreix la veu d’uns cantants que han de desplegar un virtuosisme gairebé inverosímil. La Biblioteca del Conservatori de Badalona disposa de la versió de Die Soldaten en CD.