L’Institut Barres i Ones, el Conservatori i l’Escola de Música Moderna de Badalona acorden unir voluntats per reforçar la línia de treball per projectes que planteja aquest IES de Badalona. El projecte consisteix a posar la música com a eix central que orienti l’activitat dels alumnes de segon d’ESO del Barres i Ones. Aquesta temàtica s’aborda des de diversos angles que permeten fer un treball en profunditat en diverses  matèries i àmbits de la formació.

La coneixença mútua dels estudiants dels tres centres s’ha fet mitjançant una visita dels alumnes del Barres i Ones al Conservatori i l’EMMB per conèixer d’aprop les inquietuds musicals i la tasca que els alumnes desenvolupen en aquests centres. A partir d’aquest treball de camp, els alumnes de l’institut elaboraren un treball entorn de la seva experiència a la classe del Conservatori o l’Escola de Música Moderna de Badalona. El projecte clou  amb un concert dels alumnes de música presentat pels seus companys de l’IES Barres i Ones.