PROFESSORAT 2018-02-27T16:24:41+00:00

PROFESSORAT

El professorat dels nostres centres combina una amplia experiència docent amb la seva presència a les principals formacions instrumentals i projectes educatius i artístics del nostre país.

“…una carabassa com a caixa de ressonància, va ser el meu primer violoncel.” Així ens parla de la seva infantesa el gran violoncel·lista Pau Casals. Un arquet, una caixa de ressonància de fusta i unes cordes. Molt senzill. Així són els nostres instruments: el violí, la viola, el violoncel, i el contrabaix. Amb ells ens expressem, donem veu a la música dels grans compositors, ens passegem pel món de l’efímer, fem poesia dels sons, i posem banda sonora a la nostra vida i a la vida dels que volen aprendre, i així passem a ser una baula més d’aquesta llarga cadena que, amb els instruments de corda, va començar ja fa centenars d’anys i ha arribat fins als nostres dies.


Violí
Marta García

Tatevik Khachatryan

Ricardo Martínez del Fresno

Joan Orpella

Núria Rodríguez

Montserrat Vila

Laura Gené


Viola
Ashan Pillai

Montse Vallvé


Violoncel
Mark Friedhoff

Ana Moreira


Contrabaix
Esteve Colomés

Tocar un instrument de vent és tan divertit com bufar i fer ampolles però, això si, invertint-hi un munt d’hores.


Flauta travessera
Jaume Cortadellas

Ramon Vilalta


Flauta de bec
Marcel Leal

Maria Jesús Udina


Oboè
Philippe Vallet


Clarinet
Xavi Castillo

Valeria Conti


Fagot
Maria Crisol


Saxo
Carles Vecino


Trompeta i Trompa
Manel Barea


Trombó
Joan Palacio

N’hi ha prou de donar un cop d’ull a l’abundància i riquesa de la bibliografia sobre el piano per adonar-se que aquest instrument fa meravelles. Sense la música el piano és un moble amb dents negres i blanques. El piano és un lloc de transformació. Quan el pianista així ho vol, el piano permet suggerir la veu humana en el cant, el timbre d’altres instruments, l’orquestra, l’arc de Sant Martí, les esferes. Aquesta capacitat de transformació, aquesta alquímia, és el nostre privilegi més gran.”

Alfred Brendel, pianista.


Piano
Carme Cesena

Judit Cuixart

Mireia Fornells

Albert Giménez

Olga Licerán

Lluís Pérez Molina

Elisabet Segarra


Piano Complementari
Anna Arumí

Potser, el departament mixt és aparentment un calaix de sastre, però des d’ell, reivindiquem la riquesa de la diversitat que representem, i posem en primer terme allò que és comú en la música per sobre de les característiques que identifiquen cada època, cada estil i cada territori. Reivindiquem 4 segles de repertori líric, reivindiquem la riquesa de l’edat d’or de la música durant els segles XVI al XVIII, que va ser bressol de la música occidental posterior, i la mixtura brillant d’aquesta música amb la d’arrels afroamericanes que s’ha estès fins als nostres temps. Des d’aquesta federació d’instruments i d’estils, reivindiquem doncs  la universalitat de la música com a via d’expressió i comunicació entre les persones i, més important encara, la necessitat de transmetre-ho des de l’educació.


Guitarra
Maria José Santos

Maria Camahort


Clave
Magda Álvarez

Eva del Campo


Cant
Rocío Martínez


Guitarra elèctrica
Josep Traver


Baix elèctric
Lluís Olària


Piano jazz
Joan Aymerich

Un equip de docents entregat a revelar els secrets del llenguatge per a que l’alumne gaudeixi plenament de la seva formació musical.


M. Lluïsa Alegre

Magda Álvarez

Lluís Arguijo

Helena Carreras

Mireia Fornells

Núria Losada

Glòria Miquel

Lourdes Pallerols

Francesc Pi

Meritxell Puig

Mercè Trujillo

L’afany per entendre el fenomen musical és gairebé tan antic com la mera pràctica de la música. En efecte, en qualsevol època trobarem l’expressió d’aquesta inquietud: des de la teoria dels intervals de Pitàgores fins a la teoria estètica d’Adorno, passant pel Tractat d’harmonia de Jean-Philippe Rameau. El Departament d’Assignatures Teòriques comprèn totes aquelles matèries que tracten la música des d’una perspectiva reflexiva per tal d’explicitar els fonaments de la pràctica musical així com de la nostra activitat d’escolta. Aquestes matèries, com poden ser Harmonia, Història de la música, Formes musicals o Estètica de la música, dotaran a l’alumne de les eines necessàries per arribar a una comprensió aprofundida de la seva activitat interpretativa. En paral·lel, el Departament també proposa assignatures més específiques com poden ser Ampliació d’harmonia (que iniciarà l’alumne en els rudiments de la composició), Música i Cinema, Música i noves tecnologies (que formarà a l’alumne a crear música amb l’ordinador), Història de l’Òpera o Tècniques de gravació.


Marcos Bosch

Alejandro Civilotti

Marcel Leal

Els pianistes acompanyants i els pianistes repertoristes són els companys de viatge imprescindibles de l’instrumentista. Amb la seva experiència i coneixement del repertori fan de complement del professor d’instrument. El seu paper en segon pla aparent, els dóna una posició que els permet tractar l’alumne amb perspectiva i proximitat alhora, una situació des de la qual poden allunyar l’alumne de les cabòries tècniques naturals de la seva funció com a veu solista i ajudar-lo a entrar en l’obra des d’angles diferents. Aquesta posició els permet obrir en la seva globalitat la partitura als ulls de l’alumne, ajudant-lo a descobrir que ni el solista és tan solista ni el piano és un simple acompanyament.


Mª Lluïsa Alegre

David Malet

Albert Giménez

Nozomi Isobe

Meritxell Puig

Astrid Steinschaden