Curs de Música Antiga

El concepte “música antiga” ha tingut i té en l’actualitat múltiples interpretacions. En aquest curs es contempla la visió de la música antiga com a branca de la interpretació musical que executa el repertori del passat amb els instruments històrics (o rèpliques modernes) i hi incorpora l’estudi del context i les fonts històriques d’interpretació.

El curs s’articula en 5 sessions de tres hores compactades en 3 dies amb un concert final i està adreçat a alumnes del conservatori (quart i cinquè), alumnes de nivell similar d’altres conservatoris o escoles de música així com públic en general interessat en aquest tema amb l’opció d’ assistir a alguna sessió.

Les classes són teoricopràctiques (la part pràctica és opcional) i inclouen una visita al Museu de la Música de Barcelona, al Departament de Música Antiga de l’Escola Superior de Música de Catalunya i al monestir de Sant Jeroni de la Murtra.

CALENDARI I CONTINGUTS

• Dissabte 6 d’abril. 10 a 13h.
Conservatori de Música de Badalona a càrrec de Pep Borràs.
Música antiga i contemporaneïtat complexa. Del Back to Bach als intèrprets especialitzats. El cas de Barcelona des de la primera Exposició Universal.
• Dissabte 27 d’abril. 11 a 14h.
Escola Superior de Música de Catalunya. A càrrec d’Eva del Campo i professors del departament de Música Antiga de l’Esmuc.
Aspectes performatius del repertori del renaixement i barroc: la improvisació i l’ornamentació com a comentaris d’interpretació. Els sistemes d’afinacions.
15h. Sessió d’organologia
16h a 18h. Visita comentada al Museu de la Música.
• Dissabte 18 de maig.
Monestir de Sant Jeroni de la Murtra.
10h a 13h i de 16 a 18h amb la col·laboració Lluís Arguijo i del grup de música antiga Dichos Diabolos.
Sessió pràctica d’interpretació vocal i instrumental al voltant del repertori del segle XVII amb conjunt de ministrils (xeremies, corneta, sacabutx baixó) violí històric, teclat i cant polifònic. El repertori tindrà com a centre l’època de Joan Cererols.
19h Concert comentat vocal instrumental amb participants del curs i el grup Dichos Diabolos: Joan Cererols (1618-1680).Villancets i fragments peces religioses. Direcció grup Dichos Diabolos i Lluís Arguijo.

QUOTES
-Curs:76€
-Una sessió: 20€
La visita al Museu de la Música de Barcelona és oberta a altres estudiants, pares etc. i és gratuïta
INSCRIPCIONS (fins el 22 de març)
En aquest FORMULARI
-Alumnes del conservatori. Es carregarà en el compte bancari.
-Altres interessats: En aquest DOCUMENT
Places limitades