ÀLEX MARTÍN, músic multimèdia
Taller de creació musical amb l’ús de les noves tecnologies adreçat a totes les edats i públic.

Adreçat a estudiants de música (tant moderna com clàssica), docents que vulguin incorporar les noves tecnologies a les seves classes i aficionats a la música en general.
Material de l’alumne: Ordinador o tablet (a casa o a l’aula)

Dijous
7, 14, 21, 28 de març.
4, 11, 25 d’abril i 2 de maig
de 18:00 a 20:00h
Conservatori de Badalona

Quotes:

Alumnes del Conservatori: 30€

Alumnes de fora del conservatori: 60€
Inscripció fins el 5 de març en aquest

FORMULARI

DETALL DEL CURS PER SESSIONS
DIA 1
Presentació i entrevista amb els alumnes. M’agrada conèixer personalment a les persones i els seus anhels o el que els agradaria obtenir del curs. Coneixerem els nostres gustos i el nostre nivell musical i em presentaré jo mateix. Donaré unes pinzellades de la meva etapa professional i mostraré com utilitzo diferents formes de creació musical. Finalment, farem una passejada ràpida per la història de la música posant l’accent en la seva transformació fins als nostres dies.
DIA 2
Descobrirem el sintetitzador i repassarem la seva història, entrant en el bàsic del seu funcionament. Farem el mateix amb els ordinadors i la seva implementació en la creació musical (INFORMÀTICA MUSICAL).
DIA 3
Aprendrem a definir l’àrea de treball a casa nostra. Muntarem el nostre petit estudi i plantejarem tot el necessari per posar-nos en marxa: Cables, connectors, formats de so, mitjans de gravació … Veurem diferents programes i l’aplicació dels mateixos segons les necessitats de cada alumne.
DIA 4
El sintetitzador en profunditat. Aprendrem les bases de la síntesi i farem pràctiques tant amb instruments reals com amb instruments virtuals. Veurem com, en essència, tots els sintetitzadors poden ser fàcilment entesos si tenim una bona base.
DIA 5
Enregistrament digital (sampling) i caixes de ritmes. Aprendrem com animar les nostres composicions amb ritme i com prendre sons reals per a usar-los en la nostra música. Farem pràctiques de programació de ritmes i veurem com aquests ritmes han definit un munt d’estils musicals al llarg del temps.
DIA 6 – DIA 7 – DIA 8
Crearem una peça musical (o més, si és possible) agrupant els alumnes per parelles i amb la meva tutoria i assistència constant. En aquests tres dies m’asseguraré que almenys un mínim de conceptes i coneixements han quedat ben instaurats en l’alumne i que serà capaç de posar-los en pràctica en el futur. Es solucionaran els dubtes i es reforçaran els coneixements tornant a repassar, si cal, tot el que s’ha après prèviament.

ÁLEX MARTÍN

El professor Alex Martin porta més de 30 anys de relació professional amb la música, amb més de 100 treballs en vinil i compact disc editats. Ha format a persones a l’escola Microfusa (creant el primer curs de música electrònica a nivell nacional), també a SAE Institute de Barcelona i en molts centres de formació musical i professional a tot Espanya.

En quant a la seva trajectòria com a intèrpret, Álex Martín va ser el primer a casa nostra en actuar en viu al Festival SÓNAR de 1994, on va ser descobert en tota Europa. Álex ha estat el representant a Espanya de marques com Korg o Native Instruments, sent el demostrador oficial d’aquestes marques i un evangelista pel que fa a la informàtica musical. La seva visió va més enllà del simple DJ, ja que els seus àlbums de jazz electrònic han rebut excel·lents crítiques en els mitjans, com en el desaparegut “PAÍS DE LES TEMPTACIONS”, on el seu tercer àlbum com “ALEX MARTIN ENSEMBLE” va rebre la màxima qualificació de 5 estrelles i el va portar a presentar-lo a la “NOVA JAZZ CAVA” de Terrassa o al DOCTOR MUSIC FESTIVAL, a la seva primera edició pirinenca.

La seva música ha format part de múltiples anuncis de conegudes marques comercials. A més, cal afegir el seu treball en l’obra “FAUST” de la FURA DELS BAUS, amb música composada en la seva major part per aquest apassionat de la música que segueix oferint la seva passió i coneixements a través dels canals més populars d’avui en dia, com és Youtube i similars, on periòdicament va publicant videotutorials sobre síntesi, a més de nous treballs musicals.