IMPROVISACIÓ 1

INFORMACIÓ D’INTERÈS

• Període d’inscripció: del xx de novembre al xx de desembre
  • Cal omplir el següent formulari: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Es pot fraccionar el pagament mitjançant ingrés al compte:
  • 1r pagament: xx€ (al formalitzar la inscripció)
    2n pagament: xx€ (a l’inici del curs)
  • Les sessions tindran lloc a la sala d’assaigs del conservatori de música de Badalona, al carrer Pare Claret núm.2 08911
  • Nombre d’inscrits al curs: 10 com a màxim i 5 com a mínim
  • Caldrà venir amb roba còmode
  • Dilluns xx de gener de 2021, es farà una sessió informativa i preparatòria per a les famílies inscrites

DESCRIPCIÓ

Aquesta assignatura vol oferir als alumnes dels últims cursos del Grau Professional un espai en el qual es fomenti en tot moment la seva pròpia creativitat i intuïció musicals, a la vegada que se’ls incentiva a desenvolupar aspectes de la teoria musical sempre desde l’instrument, des d’una forma pràctica.
L’objectiu principal de l’assignatura és no només aproximar a l’alumnat la possibilitat d’improvisar amb el seu instrument, sinó el fet d’entendre la pràctica musical com una activitat que engloba totes les seves vessants. Quan aprenem una llengua estrangera, aprenem a escoltar, parlar, llegir i escriure. Així mateix, aprendre música pot comportar també l’educació auditiva, la improvisació, l’anàlisi i interpretació, i la composició.
Continguts resumits d’Improvisació I:
1 – Jocs d’improvisació i oïda. Introducció a la música modal.
2 – Introducció als modes Major i Menor. Improvisació a partir de cançons populars.
3 – Estructures més extenses: Folies, Sarabande, Tema i Variacions…
4 – Treball d’improvisació a partir del repertori que l’alumne treballa a la classe d’instrument.

MARIA CAMAHORT

Maria Camahort és guitarrista, arranjadora i compositora amb àmplia experiència en contextos artístics molt variats. Amb projectes propis i d’altres col·laboracions, Maria ha actuat en sales de concerts nacionals i internacionals: Londres, París, Sant Petersburg, Moscú, Varsòvia, Cracòvia, Edimburg, Brussel·les, Ciutat de Mèxic, Chicago, Auckland (NZ), Barcelona, Madrid, etc.
Va viure a Londres des de 2008 fins 2017, desenvolupant una carrera concertística especialitzada en projectes interdisciplinaris, on la seva faceta com a arranjadora i compositora va ser un element essencial.
En 2017, va tornar a Barcelona, on compagina la seva carrera com a instrumentista (projectes com Naisa Duo, Libere ensemble o el duo amb el pianista Carles Marigó) amb la seva creixent activitat com a compositora: recentment ha sigut guardonada amb el Segon premi en el Certamen Llobet de Composició per a guitarra, i el Segon premi en el Concurs Internacional de Composició Maria de Pablos (Fundació Don Joan de Borbó).
Les seves principals influències són Emilio Molina, Feliu Gasull, David Dolan, Christian Burgess, Ramon Humet i tots aquells músics i artistes amb qui ha col.laborat. Respecte la seva vessant pedagògica, és professora al Conservatori de Badalona, al Conservatori Professional del Liceu, i coordinadora del Curs IEM de Formació del Professorat a Catalunya.

DADES DEL CURS

Alumnes de 4rt, 5é i 6é de Grau Professional, de qualsevol instrument. 1 hora setmanal, classe col.lectiva amb un màxim de 6 alumnes. Professora: Maria Camahort