Mor en Jordi Cervelló, compositor i antic professor del Conservatori

Jordi Cervelló va iniciar la seva carrera com a violinista. Va estudiar violí a Barcelona, Milà i Salzburg, però la seva carrera com a instrumentista va acabar a causa d’un accident de cotxe a Roma (1960). Des d’aleshores es va decantar per la composició formant-se amb Josep Maria Roma (1952–70).

L’estil de Cervelló, sempre comunicatiu, ha estat influenciat per compositors com Bartók i Xostakovich, i en general pels corrents neoclàssics del segle XX. L’obra d’en Cervelló, extensa i variada, presenta un vessant abstracte en obres com Vers l’infinit però també manifesta una sensibilitat social en obres com Ana Frank, un símbol o el poema simfònic Les càrregues, inspirat en l’1 d’octubre. Dins de la seva producció també destaquen les composicions d’inspiració clarament pedagògica: Allegro-StudioPerpetuum mobile, els Etüden nach Kreutzer o Il Diavolo basat en el ‘Capricci núm. 13′ de Paganini’. El compositor establí una gran complicitat amb els intèrprets de la seva obra, molts d’ells antics alumnes.

Ha rebut diversos premis i ha participat en festivals internacionals, mantenint una relació especialment sòlida amb Israel. El compositor també ha escrit nombrosos articles per a Música y arte, L’avenç i altres publicacions. En els darrers anys va cultivar un blog a on reflexiona sobre la seva obra i la tradició interpretativa (https://jordicervellogarriga.wordpress.com/benvinguda/presentacio-cat/)

Va ser professor de violí i música de cambra al Conservatori de Badalona entre els anys 1982 i 1996 i autor del Método práctico de Violín.

Blog de Jordi Cervelló

Llistat de l’obra completa feta per l’editorial Boileau music

Obres (pdf)