ANEM DE TAPES. CONCERT CERCAVILA
Centenari celebració de les tapes del clavegueram de Badalona (1922-2022)
Dijous 12 de maig a les 19h al Conservatori de Badalona
Dins dels actes de celebració de les Festes de Maig de Badalona 2022 i com a cloenda del cicle Ja és dijous! farem un concert cercavila pel centre de Badalona acompanyat del grup Grallers So Nat que per commemorar aquest centenari, interpretaran composicions per a gralla de principis del segle XX, d’autors com Feliu Monné, Francesc Toldrà i Ramon Roig, i del repertori de grups de grallers emblemàtics del moment, com els Basterons i els Astons.
A Badalona hi ha tres tapes de clavegueram amb la inscripció BADALONA 1922, i que van ser posades sobre el paviment en temps de la Mancomunitat de Catalunya. Amb petits canvis gràfics el disseny d’aquestes tapes van sobreviure fins l’any 1975 a través de la monarquia d’Alfons XIII, la dictadura de Primo de Rivera, la Segona República i la dictadura franquista. Enguany celebrem el centenari d’aquestes tres tapes i posem així en valor l’obra pública duradora i ben feta. Per honorar aquesta efemèride farem un cercavila des del Conservatori Professional de Música de Badalona que baixarà pel carrer Sant Pau fins a la Rambla i tornarà al Conservatori pels carrers de Mar i de Francesc Layret. A cada tapa que anem trobant prèviament ornamentada per a l’ocasió, es farà una petita referència històrica sobre el tema.
Expressament per a l’ocasió en Josep Estruch ha compost un himne per a les tapes del clavegueram de 1922 de Badalona. Serà interpretat pel propi Josep Estruch i la Llúcia Ventura (acordions), en Joan Giralt (guitalele) i en Joan Enric Puig (guitarra) per primera vegada durant la cercavila. Aquí us deixem la partitura per si algú es vol afegir a cantar-lo: Anem de tapes
L’Escola Minguella juntament amb la Pastisseria de Can Comas estan treballant per endolcir l’acte.
GRALLERS SO NAT
Roser Olivé, Oriol Olivé i Efrem Sebastià, gralla
Pere Olivé, timbal
Joan Sallas, coordinador i disseny
Amb la participació:
Josep Estruch i Llúcia Ventura, acordió
Joan Giralt, guitalele
Joan Enric Puig, guitarra
Anna Riera, Judit Themis, Julia Fritz i Joan Sallas, il.lustradors
Núria Rodríguez, serigrafia de samarretes
Amb la Col.laboració de la Pastisseria Comas, Escoles Minguella i l’Obrador de la Riera.
