ANEM DE TAPES. CONCERT CERCAVILA

Centenari celebració de les tapes del clavegueram de Badalona (1922-2022)

Dijous 12 de maig a les 19h al Conservatori de Badalona

Dins dels actes de celebració de les Festes de Maig de Badalona 2022 i com a cloenda del cicle Ja és dijous! farem un concert cercavila pel centre de Badalona acompanyat del grup Grallers So Nat que per commemorar aquest centenari, interpretaran composicions per a gralla de principis del segle XX, d’autors com Feliu Monné, Francesc Toldrà i Ramon Roig, i del repertori de grups de grallers emblemàtics del moment, com els Basterons i els Astons.

A Badalona hi ha tres tapes de clavegueram amb la inscripció BADALONA 1922, i que van ser posades sobre el paviment en temps de la Mancomunitat de Catalunya. Amb petits canvis gràfics el disseny d’aquestes tapes van sobreviure fins l’any 1975 a través de la monarquia d’Alfons XIII, la dictadura de Primo de Rivera, la Segona República i la dictadura franquista. Enguany celebrem el centenari d’aquestes tres tapes i posem així en valor l’obra pública duradora i ben feta. Per honorar aquesta efemèride farem un cercavila des del Conservatori Professional de Música de Badalona que baixarà pel carrer Sant Pau fins a la Rambla i tornarà al Conservatori pels carrers de Mar i de Francesc Layret. A cada tapa que anem trobant prèviament ornamentada per a l’ocasió, es farà una petita referència històrica sobre el tema.

Expressament per a l’ocasió en Josep Estruch ha compost un himne per a les tapes del clavegueram de 1922 de Badalona. Serà interpretat pel propi Josep Estruch i la Llúcia Ventura (acordions),  en Joan Giralt (guitalele) i en Joan Enric Puig (guitarra) per primera vegada durant la cercavila. Aquí us deixem la partitura per si algú es vol afegir a cantar-lo:  Anem de tapes

L’Escola Minguella juntament amb la Pastisseria de Can Comas estan treballant per endolcir l’acte.

GRALLERS SO NAT

Roser Olivé, Oriol Olivé i Efrem Sebastià, gralla
Pere Olivé, timbal

Joan Sallas, coordinador i disseny

Amb la participació:

Josep Estruch i Llúcia Ventura, acordió

Joan Giralt, guitalele

Joan Enric Puig, guitarra

Anna Riera, Judit Themis, Julia Fritz i Joan Sallas, il.lustradors

Núria Rodríguez, serigrafia de samarretes

Amb la Col.laboració de la Pastisseria Comas, Escoles Minguella i l’Obrador de la Riera.

Magnífic reportatge fotogràfic de l’Albert Gàmiz