El concepte “música antiga” ha tingut i té en l’actualitat múltiples interpretacions. En aquest curs es contempla la visió de la música antiga com branca de la interpretació musical que executa el repertori del passat amb instruments històrics (o rèpliques modernes) i incorpora l’estudi del context i les fonts històriques d’interpretació.

El curs s’articula en 3 sessions teòriques i 4 sessions pràctiques. Està dirigit a alumnes de conservatori (5è i 6è Grau Mig) o a músics interessats en la matèria. Les sessions pràctiques estan dirigides a alumnes de cant, violí, viola, violoncel, viola de gamba, clavicèmbal i instruments ministrers (corneta, sacabutx, baixó, xeremies i flautes).
El curs compta amb arcs barrocs i instruments de vent ministrers per als inscrits al taller.

Coordinació pedagògica: Josep Borràs.

El Conservatori Professional de Música de Badalona sempre ha estat obert a la vessant de la música antiga a través de classes d’instruments especialitzats, cicles de concerts, etc.
Des de l’any 2019 impulsa novament la seva divulgació a partir de la situació estratègica de la ciutat (a 20 minuts en metro/tren de Barcelona) i el Monestir de Sant Jeroni de la Murtra, paratge de gran interès patrimonial.

Activitats:

5 d’octubre.
Conservatori de Badalona.
10-12h: Sessió 1: “Fenomenologia i fonts sonores de la música antiga”.

18 d’octubre.
Conservatori de Badalona.
17-21h: Fira de luthiers i constructors d’instruments històrics. (oberta al públic).
18h: Xerrada/col.loqui

19 d’octubre.
Conservatori de Badalona.
10-14h / 16-20h: Taller a càrrec de DICHOS DIABOLOS i JOSEP CABRÉ “Llum de mar”: Obres d’autors hispànics del s. XVII.

20 d’octubre.
Monestir de Sant Jeroni de la Murtra.
10-14h / 16-18h: Continuació del taller “Llum de mar”.
19h: Concert gratuït “Llum de mar” a càrrec dels participants del taller i DICHOS DIABOLOS.

9 de novembre.
ESMUC.
10-13h: Sessió 2: Afinacions històriques i ornamentació.
Museu de la Música de Barcelona.
18h: Visita comentada (gratuïta i oberta al públic, prèvia reserva).

30 de novembre.
Conservatori de Badalona.
10-13h: Sessió 3: “Improvisació i fonts escrites.”
Església de Santa Maria (Badalona)
19h: Concert gratuït “Non ti bastava amore” a càrrec d’Aurora Peña i The Ministers of Pastime.

Preus:

Curs sencer: 80€