PROJECTE DE FORMACIÓ i PRÀCTICA MUSICAL VINCULADA ALS OFICIS DE LA MÚSICA

INSTITUT EUGENI D’ORS I CONSERVATORI PROFESSIONAL DE BADALONA

L’Institut Eugeni d’Ors i el Conservatori  Professional  de Música de Badalona han posat en marxa en aquest curs acadèmic el projecte  FORMACIÓ i PRÀCTICA MUSICAL VINCULADA ALS OFICIS DE LA MÚSICA

Es tracta d’una iniciativa pionera al país i que té com a objectiu la relació de la pràctica instrumental amb l’aprenentatge dels principis de construcció i manteniment dels instruments musicals.

El projecte es du a terme en horari escolar al propi institut en el marc de l’anomenat  Aprenentatge Globalitzat (AG), com a eina innovadora sorgida a partir dels canvis de la LOMLOE,  i compta amb professorat dels dos centres i la col·laboració diversos luthiers i tècnics de prestigi. Aquests faran diverses sessions tècniques i obriran els seus tallers a l’alumnat.

En aquest primer curs el projecte va dirigit a 20 alumnes de 1r d´ESO motivats per la música, tinguin, o no, coneixements musicals previs. Progressivament, i en funció d’aquest primera experiència pilot, s´anirà ampliant als altres cursos de l´ESO.

L’Institut Eugeni d’Ors s’ha dotat d’un banc d’instruments i ha adaptat una aula específica per a portar a terme el projecte.

Per part del Conservatori i l’Institut significa una mostra de treball d’excel·lència pedagògica que poden assumir les dues institucions per raó de la seva identitat, alhora que ajuda a consolidar altres projectes com el Badacordes que tant el Conservatori com l’Institut Eugeni d’Ors realitzen el l’àmbit geogràfic de l’institut.