En Carles Marigó, exalumne del Conservatori, ens visita amb un concert insòlit, on trobarà l’alumne Carles Díaz. Començarà l’alumne Carles Díaz, amb la primera Balada de F. Chopin, després tots dos comentaran aspectes de la música i del piano.

Nascut el 1986, Carles Marigó és graduat en interpretació musical en l’especialitat de piano a l’ESMUC, havent cursat la titulació amb Vladislav Bronevetzky amb matrícula d’honor.

Posteriorment, va completar els seus estudis al Conservatori Txaikovski de Moscou sota el mestratge d’Irina Plotnikova, també amb les màximes qualificacions.

Ha rebut consell d’artistes com Nelson Goerner, Elisabeth Leonskaja i Elsa Púppulo, entre molts altres, i el seu esperit inquiet i caràcter polifacètic l’han dut a treballar com a intèrpret, compositor, arranjador i educador musical en projectes de clàssica, jazz, funky, música tradicional, pintura i teatre, sempre al servei de la improvisació i la creativitat. Així és com ha estat premiat amb guardons a concursos nacionals i internacionals, tant de piano com de compositor, i com ha participat a festivals d’Espanya, Portugal, Holanda i Rússia.

“El millor d’aquest jove pianista i improvisador és que no s’assembla a ningú. Marigó exhibeix un art subtil, gust pels matisos suaus, la calidesa lírica i la naturalitat del so. Una imaginació i sensibilitat com a improvisador que és, sens dubte, el seu principal tret distintiu”.
Javier Pérez Senz
EL PAÍS
Palau de la Música Catalana (Agost 2017)

Carles Díaz

Balada núm 1 de F. Chopin

Programa del concert

Carles Marigó, piano

Els pianistes del segle XIX solien mostrar les seves capacitats musicals en espectacles plens de virtuosisme, lirisme i comunicació, on SOPRENDRE el públic era la clau de l’èxit. Aquest és un recital de música escrita i improvisada a
piano sol que recupera aquesta tradició.

Obertura
Improvisació sobre el preludi BWV 846 en Do major de J.S.Bach

Poema simfònic
Improvisació a l’estil del romanticisme sobre un conte proposat pel públic