Carregant Esdeveniments

L’Erica Wise va inicià els seus estudis musicals a l’edat e cinc anys, i els de violoncel als nou quan vivia a Göttingen, Alemanya. Graduada als conservatoris de Peabody i New England, posteriorment va estudiar violoncel barroc al CNR de Paris becada per la Harriet Hale Woolley Fellowship. Els seus mentors principals han estat Ronald Thomas, Colin Carr, David Simpson, Larry Lesser i Gary Hoffman. També ha rebut una gran influència de les ensenyances de Ferenc Rados.

Com a solista ha treballat amb els directors Michael Stern i Keith Lockhart, entre altres, actuant a l’Aspen Music Festival i al Jordan Hall de Boston, MA. Ella és membre fundadora del Dalia Quartet i de Funktion. Ha col·laborat amb artistes com els quartets Quiroga i Henschel, Anthony Marwood i Antje Weithaas.

Durant els últims anys, ha estat convidada als Festivals de IMS Prussia Cove, Aspen, Kneisel Hall, Tanglewood i Yello Barn, i ha realitzat diverses gires am la New World Symphony i la Baltimore Symphony Orchestra, tocant com a violoncel·lista solista sota la batuta dels directors Michael Tilson Thomas i Seiji Ozawa.

Ferma valedora de la música composta a la nostra època, ha estrenat obres tant a nivell nacional com internacional, bé com a solista o com a membre de Funktion, de compositors com Yuval Gotlibovich, Joan Magrané, Octavi Rumbau, Tristan Perich, Óscar Escudero, Jakob Kirkegaard o Hanne Darboven.

Erica Wise és profesora de Violoncel al Conservatorio Superior de Música del Liceu.

Et pots descarregar el programa AQUI