El segon concert del cicle JA ÉS DIJOUS!, presenta l’exalumne Miquel Ramos.

En Miquel oferirà una Classe Magistral als alumnes de clarinet del Conservatori, oberta a tothom, de 16.30 a 18.30h.

En el concert tindrà la oportunitat de parlar amb un estudiant actual del conservatori,  en Jan Eriguren, que li farà unes preguntes i tocarà El petit negre, com a “telonero” del concert del Miquel.

El Miquel ha demanat la col·laboració de Nozomi Isobe al piano, en la Fantasestücke op. 73 de Schumann, que va ser la seva acompanyant durant la carrera que va cursar al conservatori.

Programa

-Fantasiestücke                                                                                  Robert Schumann
1. Zart und mit Ausdruck
2. Lebhaft, leicht
3. Rasch und mit Feuer
Nozomi Isobe, piano

-3 peces per clarinet sol                                                                     Igor Stravinsky
1. Sempre piano e molto tranquillo
2. = 168
3. = 160 forte from beginning to end

-Abisme dels ocells (del quartet per a la fi dels temps)               Oliver Messiaen

L’entrada als concerts del Cicle és lliure.

El clarinetista MIQUEL RAMOS (Premià de Mar, 1989) va començar els estudis a l’Escola Municipal de Música de Premià de Mar amb el professor Francesc Navarro, va continuar al Conservatori Professional de Música de Badalona amb Xavier Castillo i a l’ESMuC amb Josep Fuster. Durant aquesta etapa reb consells musicals de músics com Lorenzo Coppola, Vicente Alberola i el Quartet Casals.

Completa la seva formació a la Musikhochschule de Lübeck de la mà de la solista internacional Sabine Meyer, obtenint matrícula d’honor, i disfrutant de beques d’estudis per part de la JONDE / BBVA i la Possehl Stipendium. Ha tocat amb la JONC, ha participat a la Philharmonisches Orchester Lübeck i ha estat convidat regularment com a solista de clarinet en orquestres como la Festival Strings Luzern, Geneva Camerata, l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu, la OBC, la Philharmonisches Orchester Lübeck i l’orquestra de Radio Televisión Española, entre d’altres.

Es membre del projecte Spira Mirabilis, amb qui ha tingut la oportunitat d’interpretar el repertori clàssic amb instruments històrics, i també és membre del reconegut quintet de vent Azahar Ensemble. El 2016 va debutar com a solista interpretant el concert de Carl Nielsen amb l’Orquestra Camera Musicae al Palau de la Música Catalana.

Recentement ha tingut una destacadíssima presència al Palau de la Música Catalana amb el Quartet per a la fi dels temps, juntament amb un talentós grup de cambra format per antics residents de la Fundació Catalunya La Pedrera.

Us podeu descarregar el programa AQUI