RESERVA d’ENTRADES

INVICTE BELLATE. La cançó al llarg del temps Barroc

Eulàlia Fantova, veu i Jordi Reguant, clave

Aquest concert és una mostra dels nous estils que es desenvolupen a diferents parts d’Europa en els segles XVI i XVII (Canzoni, Airs de Cour i Tonos Humano). La música es posa al servei del text i subratlla el seu significat i els seus afectes. És una música excepcional que va implicar una nova percepció per part del públic a l’hora de ser escoltada. La cantant Eulàlia Fantova i el clavecinista Jordi Reguant, intèrprets molt reconeguts internacionalment, ens proposen un programa molt variat i que de ben segur us impactarà.

PROGRAMA:

Scherzi musicali
Quel sguardo sdegnosetto
Sì dolce è ‘l tormento                      Claudio Monteverdi (1567-1643)

Airs de Cour
Vos mespris                                      Saint Lambert. (…1700…)
Petit Sein                                           François le Fegueux (…1617…)

Tonos Humanos
Un juguetico de fuego                    Cancionero de Musica Colonial S.XVIII
Peinandose estaba un olmo          Juan Hidalgo (1614-1685)
Tanta copia de hermosura            Manuscrit Contarini de Tonos Humanos
Tened parad                                     Juan Hidalgo

EULÀLIA FANTOVA

Mezzo soprano nascuda a Badalona. Comença els seus estudis musicals en l’especialitat de piano. Més endavant s’especialitza en cant i es gradua a l’Escola Superior de Música de Catalunya amb Matrícula d’Honor formant-se amb Mireia Pintó, Lambert Climent, Richard Levitt i Carlos Mena.

Ha realitzat produccions amb la Capella Reial, dirigida per Jordi Savall, l’ABO&C dirigit per Ton Koopman, el Cor de Cambra del Palau de la Música dirigit per Simon Halsey, La Xantria dirigida per Pere Lluís Biosca, l’Orquestra Barroca de Sevilla dirigida per Enrico Onofri. Desde el 2015 un espectacle amb la Fura dels Baus anomenat Free Bach, una reinterpretació de la Bauernkantate del mateix compositor. Representat nombroses vegades per tot l’estat Espanyol i recentement a Croàcia.

Actualment és membre actiu del Octet Francesc Valls dirigit per Pere Lluís Biosca, residents a la catedral de Barcelona I a la Sagrada Família.  Amb aquesta formació ha executat durant deu anys el drama litúrgic escenificat de la Sibil.la i n’ha fet un enregistrament per Columna Música. També treballa en projectes personals; amb el tiorbista Ferran Pisà fent repertoris dels S.XVI i XVII i un duo amb el pianista Lluís Vidal especialitzat en música de cabaret del S.XX.

En la seva vessant pedagògica ha estat professora convidada en el Joven Coro de Andalucia, ha impartit classes de tècnica a diversos cors com la Renaixença i el cor de la Diputació de Girona i és professor estable de l’Orfeo Català I de l’Escola de Música del Palau.

JORDI REGUANT

Premi d’Honor de clavicèmbal en el Conservatori Municipal de Barcelona, ha realitzat estudis de perfeccionament amb Alan Curtis, Bob van Asperen i Willem Jansen en el Conservatori de Toulouse. Ha col.laborat amb orquestres i formacions diverses com “La Capella Reial”, “Concertino d’Amsterdam”, “Dresdner Barocksolisten”, “Orquestra de Cambra del Teatre Lliure”, “Orquesta Sinfónica de la Comunidad de Madrid”, “Orquesta Sinfónica Ciudad de Granada”, “Cor i Orquestra de Cambra del Palau de la Música, “Orquestra Simfònica del Teatre del Liceu”, entre d’altres, amb repertori de Concerts de clave de Bach (1, 2, 3 i 4 claves), Concerts de Haydn, Falla, Poulenc, Henze, i amb directors i intèrprets com: Jordi Savall, Pierre Caó, Ros Marbà, Alain Marion, Rampal, Willem Jansen, Paul Dombrech, Gustav Leonhardt, Wilbert Hazelzet, Christopher Hogwood,….

Fundador de TURBA MUSICI (medieval) i CAPELLA VIRELAI (renaixement espanyol) amb enregistraments radiofònics a T.V.E., T.V.3, Radio Nacional, Cat. Música, France Music, i varis CD’s: -Cántigas Alfons X, -Autors catalans del XVIII-XIX amb fortepiano del Museu d’instruments de Barcelona, -C.D.I. (Història de la Música Espanyola), -Concerts de A. Soler amb Marju Vatsel, i -Música en la Cort dels Reis Catòlics i Carles I, i -El Cançoner del Duc de Calàbria amb la Capella Virelai.
Ha estat professor de clave, acompanyament, improvisació i música de cambra als Conservatoris de Badalona, Terrassa i al Superior del Liceu de Barcelona.