RESERVA d’ENTRADES

INVICTE BELLATE. La cançó al llarg del temps Barroc

Eulàlia Fantova, veu i Jordi Reguant, clave

Aquest concert és una mostra dels nous estils que es desenvolupen a diferents parts d’Europa en els segles XVI i XVII (Canzoni, Airs de Cour i Tonos Humano). La música es posa al servei del text i subratlla el seu significat i els seus afectes. És una música excepcional que va implicar una nova percepció per part del públic a l’hora de ser escoltada. La cantant Eulàlia Fantova i el clavecinista Jordi Reguant, intèrprets molt reconeguts internacionalment, ens proposen un programa molt variat i que de ben segur us impactarà.

PROGRAMA:

Scherzi musicali
Quel sguardo sdegnosetto
Sì dolce è ‘l tormento                      Claudio Monteverdi (1567-1643)

Airs de Cour
Vos mespris                                      Saint Lambert. (…1700…)
Petit Sein                                           François le Fegueux (…1617…)

Tonos Humanos
Un juguetico de fuego                    Cancionero de Musica Colonial S.XVIII
Peinandose estaba un olmo          Juan Hidalgo (1614-1685)
Tanta copia de hermosura            Manuscrit Contarini de Tonos Humanos
Tened parad                                     Juan Hidalgo

EULÀLIA FANTOVA

Nascuda a Badalona, comença els estudis musicals en el conservatori de la mateixa ciutat com a pianista, més tard s’especialitzarà en cant acabant a l’Esmuc amb Matrícula d’honor. Ha estudiat amb professors com Mireia Pintó, Lambert Climent, Richard Levitt, Carlos Mena i ha rebut master-classes de Nancy Argenta, Mark Padmore i Kurt Widmer entre altres. Col·labora habitualment amb la Capella Reial dirigida per Jordi Savall, el cor de Cambra del Palau de la Música i altres grups com la Hispano Flamenca, el Conjunt de violes In Nomine dirigits per Sergi Casademunt o l’Orquestra Barroca de Sevilla, amb els que ha enregistrat un àlbum dedicat a Pedro Rabassa sota la direcció d’Enrico Onofri i guanyador del premi FestClásica 2011. Ha col·laborat amb l’ABO&C dirigida per Ton Koompan. Participa, amb la Fura dels Baus, en l’espectacle Free Bach des de 2014. És membre actiu de l’Octet Francesc Valls dirigit per Pere Lluís Biosca, resident a la catedral de Barcelona i el qual se centra en la interpretació de la polifonia religiosa de totes les èpoques i en la recuperació d’autors catalans com Francesc Valls.
Ha guanyat la Beca Bach atorgada per Bach Zum Mitsingen, així com les beques Anna Riera i Victòria dels Àngels.

En la seva vessant pedagògica ha estat professora convidada en el Joven Coro de Andalucia, ha impartit classes de tècnica a diversos cors com la Renaixença i el cor de la Diputació de Girona i és professora estable de l’Orfeo Català i de l’Escola de Música del Palau.

JORDI REGUANT

Premi d’Honor de clavicèmbal en el Conservatori Municipal de Barcelona, ha realitzat estudis de perfeccionament amb Alan Curtis, Bob van Asperen i Willem Jansen en el Conservatori de Toulouse. Ha col.laborat amb orquestres i formacions diverses com “La Capella Reial”, “Concertino d’Amsterdam”, “Dresdner Barocksolisten”, “Orquestra de Cambra del Teatre Lliure”, “Orquesta Sinfónica de la Comunidad de Madrid”, “Orquesta Sinfónica Ciudad de Granada”, “Cor i Orquestra de Cambra del Palau de la Música, “Orquestra Simfònica del Teatre del Liceu”, entre d’altres, amb repertori de Concerts de clave de Bach (1, 2, 3 i 4 claves), Concerts de Haydn, Falla, Poulenc, Henze, i amb directors i intèrprets com: Jordi Savall, Pierre Caó, Ros Marbà, Alain Marion, Rampal, Willem Jansen, Paul Dombrech, Gustav Leonhardt, Wilbert Hazelzet, Christopher Hogwood,….

Fundador de TURBA MUSICI (medieval) i CAPELLA VIRELAI (renaixement espanyol) amb enregistraments radiofònics a T.V.E., T.V.3, Radio Nacional, Cat. Música, France Music, i varis CD’s: -Cántigas Alfons X, -Autors catalans del XVIII-XIX amb fortepiano del Museu d’instruments de Barcelona, -C.D.I. (Història de la Música Espanyola), -Concerts de A. Soler amb Marju Vatsel, i -Música en la Cort dels Reis Catòlics i Carles I, i -El Cançoner del Duc de Calàbria amb la Capella Virelai.
Ha estat professor de clave, acompanyament, improvisació i música de cambra als Conservatoris de Badalona, Terrassa i al Superior del Liceu de Barcelona.