Músiques vitals…

En aquest apartat, professors del Conservatori i altres músics ens proposen una sèrie d’obres o enregistraments que han marcat la seva evolució musical.

…per Marta García

Veure la seva fitxa

BEETHOVEN: Concert per a violí en Re M, op. 61

Josef Suk violí,

Orquestra Filarmònica Checa, F. Konnnischky (dir.)

És el primer disc que vaig tenir, i el vaig escoltar moltíssimes vegades. He sentit moltes altres versions que també m’han agradat, però aquesta és un gran referent per a mi. I el so de Josef Suk, a qui vaig poder escoltar en directe, em sembla un dels més interessants.

BEETHOVEN: Quartet op.18 nº 6

Melos Quartett Stuttgart

L'opus 18 va suposar la meva iniciació a la música de cambra i al món meravellós del quartet de corda, de la mà del cèlebre quartet de Stuttgart. També em va fer molta il·lusió escoltar-los en directe.

Nota de la llista

VIVALDI: les 4 Estacions

Pina Carmirelli, violí

I Musici

Les grabacions de l’obra de Vivaldi per I Musici van ser un referent per a una generació. La qualitat de la versió, la bellesa del so de Pina Carmirelli i la vitalitat de aquestes interpretacions resisteixen perfectament el pas del temps.

PERGOLESI: Stabat Mater.

M. Freni (sop.),  T.  Berganza (mezzo)

Solisti di Napoli

Descobrir aquesta meravellosa obra va ser una commoció per la seva extraordinaria expressivitat. Aquesta versió m’acompanyat tota la vida.

HAYDN: Sinfonia nº 43.

Philarmonia Hungarica, A. Dorati (dir.)

Haydn és el vell amic que sempre trobes al teu costat. Pot ser amb aquesta sinfonia o qualsevol altre. Els hungaresos m’agraden especialment, tant Dorati com Adam o Ivan Fischer.

MAHLER: Sinfonia n 1.

Concertgebouw Orchestra, B. Haitink (dir.)

Va ser la primera obra de Mahler que vaig conèixer i em va captivar completament. Després vaig conèixer les cançons de “El camarada errante”, La sinfonia nº 5, “La Cançó de la Terra”,  la resta de sinfonies, etc. Mahler és un autor que sempre ha estat molt present al llarg de la meva vida.

SCHOENBERG: Verklärte Nacht, opus 4

De Mahler a Schoenberg, aquest pas va ser un pas molt natural, així com la curiositat pels canvis culturals que s’anaven produint a Europa i a la ciutat de Viena especialment. El meu professor d’harmonia feia servir el llibre de Schoenberg i ens va introduir en el mon del dodecafonisme i de la estètica del segle XX.

ALTRES MÒDULS FORMATIUS

El Conservatori de Badalona ofereix als seus ex-alumnes o musics formats en altres centres que superin la corresponent prova de nivell, la possibilitat de formar part de les seves formacions instrumentals sempre i quan hi hagi places disponibles.

+ INFORMACIÓ

PROGRAMES EDUCATIUS AMB ESCOLES DE PRIMÀRIA

La relació del Conservatori de Badalona amb la xarxa educativa de règim general és una de les nostres prioritats. Des de la nostra posició, volem contribuir a millorar l’accés dels nens i nenes de Badalona als beneficis de l’experiència musical.

+ INFORMACIÓ

INFORMACIÓ 17/18

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer ex justo, rutrum vitae lorem vitae, lacinia euismod massa. Sed nec quam accumsan, imperdiet mauris facilisis, malesuada neque. In tincidunt metus et tellus venenatis, vitae pretium felis pellentesque. Nunc accumsan aliquam augue vitae posuere.

+ INFORMACIÓ

BIBLIOTECA

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer ex justo, rutrum vitae lorem vitae, lacinia euismod massa. Sed nec quam accumsan, imperdiet mauris facilisis, malesuada neque. In tincidunt metus et tellus venenatis, vitae pretium felis pellentesque. Nunc accumsan aliquam augue vitae posuere.

+ INFORMACIÓ