TAPANGROUP TRÍO
Tapan Bhatttacharya, tabla
Indra, tanpura

RESERVA d’ENTRADES

Tapangroup Trio ens regala la força, frescor i elegància de la tradició musical Índia. La música clàssica de l’Índia té els seus orígens a la sama Veda, text del primer mil·lenni de la nostra era. Els conceptes centrals de la música índia són el Raga (forma melòdica) i la Tala (forma rítmica). Cada raga està basat en un sentiment (bhava) i un sabor (rasa) específics identificant-se amb determinats moments del dia i de la nit i amb diferents estats anímics que el músic ha de ser capaç de captar, fent sortir l’essència musical interna que és específica a cada raga.

Tapan Bhattachrya va néixer a la ciutat sagrada de Benarés, a les Ribes del Ganges, on va estudiar taules, sota la brillant guia dels mestres, Late Pandit kavirash Ashutosh Bhattacharya i en l’actualitat amb el prestigiós mestre de fama internacional Pandit Shankar Ghosh. Establert a Espanya des de 1990, és el principal responsable de la difusió de la música i dansa clàssica de l’Índia.
És un artista de reconegut prestigi, que compta amb més de 35 anys d’experiència professional actuant a teatres i festivals de prestigi. Destacarem: L’Auditori de Barcelona, Caixa Fòrum, Museu de la Música, Festival de Jazz de Donosti, Festival Grec de Barcelona, I i II Edició Etnimálaga, Festival Interparla, Festival de Música Antiga de Sta. Maria del Mar, Festival Mare Nostrum, Gelnhausen Theatre Hall (Alemanya), World Music Festival (Brussel·les), Art Base (Brussel·les), Universitat d’Ascona, Bethlehem (Filadèlfia USA) …
En l’actualitat dirigeix una escola de música de l’Índia a Barcelona, Tapan Musical Center, on ensenya de forma tradicional la seva cultura.