Maria Camahort és una guitarrista de formació clàssica especialitzada en música de cambra i projectes interdisciplinaris. Té experiència com a intèrpret, arreglista, educadora i compositora en contextes artístics molt variats. Amb els seus projectes propis i d’altres col.laboracions, Maria ha actúat en sales de concerts nacionals i internacionals: Londres (Milton Court, Southbank Centre, Kings Place, Cervantes Theatre), París (Salle Cortot), Sant Petersburg (Glasunov Hall), Varsòvia (Lutoslawsky Hall, Teatr Imka), Cracòvia, Barcelona (Auditori, Auditori Caja Madrid), Madrid (Círculo de Bellas Artes, Residencia de Estudiantes), Edimburg, Brusel.les (Comissió Europea), Ciutat de Mèxic, Chicago, etc.
Maria és la creadora artística del projecte MCQ Iberian Colours, una ensemble formada per músics de diferents tradicion musicals que presenta un enfocament original i viu de la música clàssica i popular espanyola. El MCQ va presentar el seu debut àlbum Iberian Colors en el 2015 amb la discogràfica Convivium Record International (“un tapís imaginatiu i amb força de recreacions originals de Maria Camahort, tocat amb gran sofisticació per aquest virtuós quintet” – Ray Picott. “Un CD seriós i impressionant” – The ArtsDesk). El seu segon àlbum “Danzas, Canciones y Nanas”, amb la discogràfica JSM Records, va ser presentat aquest maig en el Cervantes Theatre, Londres.
A banda d’aquest projecte, Maria ha estat involucrada en moltes altres col·laboracions com és el cas del Quartet Galiu, el trio Farsa Moneda, el musical The Last 5 Years, el duo amb el guitarrista de jazz Jamie McCredie, i diversos duets amb guitarra, violoncel, veu, violí, viola, baix, oboè, etc. Juntament amb la flautista Lucy Driver, va rebre el premi Pro-Musicis France en 2013. També va actuar i dirigir la prémier anglesa de l’obra de Feliu Gasull en el 2011. Els seus actuals projectes a duo inclouen col.laboracions amb la soprano Laura Ruhí-Vidal i la flautista i percussionista corporal Neus Plana.