Dijous 21 de març es va estrenar l’obra Ad limine caelum de Núria Giménez, exalumna d’Alejandro Civilotti de composició a Madrid i al Palau de la Música de Barcelona en una interpretació de l’Orquestra de Cadaqués.

Núria Giménez-Comas Comença els estudis musicals amb el piano fent els estudis superiors amb els professors Víctor Cordero i Margarita Serrat. Posteriorment, després de fer estudis de contrapunt, harmonia i fuga al conservatori de Badalona (amb compositors com Alejandro Civilotti) entra a l’Esmuc per estudiar composició. Treballa amb el compositor Christophe Havel, amb qui també descobreix el món de la música electroacústica aprofundint en la noció de timbre. Més tard, amb Mauricio Sotelo, farà el projecte final tractant la relació entre la música i les matemàtiques. També fa un any d’intercanvi al Conservatori de Ginebra on treballa amb els compositors Michael Jarrell i la composició electroacústica amb Luís Naón. Allà pot aprofundir amb el treball de l’harmonia i l’orquestració així com en les eines de l’electrònica en temps real.
Dins el marc de seminaris de l’Esmuc ha pogut assistir a classes de compositors com Helmut Lachenmann, Michel Levinas i d’altres.
Ha treballat amb intèrprets com Harry Sparnaay i Jean-Pierre Dupuy, el Cor de la Catedral de Barcelona, l’Ensemble BCN216, George-Elies Octors, el trio del Klanforum de Vienna, l’Ensemble Surplus, Brussels Philarmonic entre altres.
Ha estat premiada a concursos com el II Concurs Internacional de Composició Musical “Eulalio Ferrer” de Mèxic, Concours de Composició Coral de la EACC (European Association for Choral Conductors), Concurs Internacional de Composició per a instrument y dispositiu electrònic de Bourges. ha rebut el Premi Colegio de España-INAEM 2012, el 1r premi del III Concurs Edison-Denisov.
Ha seguit els estudis realitzant el Master en Composició Mixta a la Haute Ecole de Musique de Ginebra on ha tingut l’ocasió de treballar amb l’Ensemble Contrechamps i la Orquestra de Cambra de Ginebra (OCG).
Molt interessada en la música mixta ha realitzat el Cursus 1 per a compositors a l’IRCAM amb el suport de les beques de les Fundacions suisses Barbour i Nicati de Luze i el Cursus 2, que realitza gràcies a la beca de postgrau de Cajamadrid.
En el marc d’aquest últim ha realitzat un projecte sobre el tema de les escenes sonores per a quartet de corda i electrònica que ha estat estrenat pel Quartet Diotima en el marc d’una col·laboració amb Voix Nouvelles de Royaumont utilitzant el nou sistema d’espacialització sonora en 3D ambisonics.
Realitza diversos projectes colaboratius amb artistes com el video-artista canadenc Dan Browne. Actualment realitza un projecte de “Monodrama-poètic” amb l’escriptora i poetesa Laure Gauthier.
Ha treballat amb altres artistes com el reconegut actor Lambert Wilson.

Ha rebut encàrrecs d’ensembles com Proxima Centauri, Espai Sonor, Geneva Camerata, BCN216 amb les ajudes de l’INAEM i del Ministeri de Cultura Francès recolzant alguns d’aquests encàrrecs i d’institucions com Radio France, Grame i Ircam.

Dóna Master-class i conferències sobre la seva música i recerques, així com sobre la música mixta a diferents institucions de França i Suissa, com a l’Institut Cervantes (Bordeus), per als alumnes del Cursus de l’Ircam, al ICST del ZHdK de Zurich entre altres.

Acte de Graduació 2017