QUI SOM
El Conservatori Professional de Música de Badalona centra la seva tasca en els àmbits de l’educació, la difusió i la dinamització musical, tot contribuint a la formació artística dels badalonins, al desenvolupament de la vida cultural del municipi i a la projecció de la ciutat de Badalona mitjançant serveis de prestigi.
HISTÒRIA DEL CONSERVATORI
Des de finals del segle XIX, a Badalona s’hi va establir una Escola de Música que al 1894 va ser autoritzada pel Consistori a utilitzar la paraula “municipal” a canvi de reservar unes places per a alumnes sense recursos econòmics. Havien de passar 21 anys perquè l’Ajuntament acordés crear la primera Escola Municipal de Música, cosa que es produí el 1915, sota la direcció del mestre Eladi Costa.
Per Reial Decret del Ministeri d’Educació de 4 de desembre de 1980 (B.O.E. 12-1-81) i a petició de l’Ajuntament de la ciutat, L’Escola de Música de Badalona va adquirir la categoria de Conservatori Professional de Música no estatal i s’atorga validesa oficial als seus ensenyaments.

ORGANIGRAMA DEL CONSERVATORI
- Jordi Llorens Sala, gerent del Patronat
- Xavier Coderch Solé, Cap de serveis generals del Patronat
EQUIP DIRECTIU
- Director: Josep Borràs Roca (direccio@conservatoribdn.cat)
- Cap d’estudis: Mª Lluïsa Alegre Heitzmann (capdestudis@conservatoribdn.cat)
- Secretària acadèmica: Montserrat Vila Cima (secretariaacademica@conservatoribdn.cat)
- Coordinador d’activitats: Ricard Oliver (ricardoliver@conservatoribdn.cat)
- Departament de corda: Joan Antoni Pich (japich@conservatoribdn.cat)
- Departament de vent: Xavi Castillo (xaviercastillo@conservatoribdn.cat)
- Departament de piano: Elisabet Segarra (elisabetsegarra@conservatoribdn.cat)
- Departament de Llenguatge Musical: Lluís Arguijo (lluisarguijo@conservatoribdn.cat)
- Departament d’assignatures teòriques i optatives: Marcos Bosch (marcosbosch@conservatoribdn.cat)
- Departament mixt (Guitarra, Cant, Clave i Instruments de jazz): Maria José Santos (mariajosesantos@conservatoribdn.cat)
- Departament de Cor i grans conjunts: Ricard Oliver (ricardoliver@conservatoribdn.cat)
COORDINADORS
- Coordinador d’activitats. Joan Besalduch
- Coordinadora de Llenguatge Musical (Iniciació). Mercè Trujillo (mercetrujillo@conservatoribdn.cat)
- Coordinadora de Llenguatge Musical (Nivell Elemental). Meritxell Puig (txell.puig@conservatoribdn.cat)
- Coordinadora de Llenguatge Musical (Grau Professional). A determinar
- Coordinador de la biblioteca. Marcos Bosch (marcosbosch@conservatoribdn.cat)
- Coordinadors orquestra Joan Anton Pich (japich@conservatoribdn.cat) i Xavier Castillo (xaviercastillo@conservatoribdn.cat)
- Coordinadora dels Serveis educatius: Marta Martín Alemany (serveiseducatius@conservatoribdn.cat)
- Coordinadora de comunicació i gestió cultural, Maria Crisol Milian (comunicacio@conservatoribdn.cat)
CONSELL ESCOLAR
- Director: Josep Borràs Roca
- Cap d’estudis: Mª Lluïsa Alegre Heitzmann
- Representant de l’Ajuntament: Xavier Coderch Solé
- Representant del professorat: Mercè Trujillo Tarradas, Ma José Santos Fulgéncio, Albert Giménez Cervera, Xavier Castillo López, Núria Rodríguez Maymó i Marcos Bosch Delgado
- Representant de l’alumnat: Emma Montaño Canas i Gabriel Serrano Useche
- Representants dels pares i mares: Elionor Canas Vázquez, Olga Romance García i Marta Martín Alemany
- Representant del PAS: Núria Villacampa Amorós.
- Secretària: Montserrat Vila Cima
PERSONAL D’ADMINISTRACIÓ i SERVEIS
- Jaume Forteza Soler, oficial d’oficis
- Elisenda Ayats Blanch, tècnica (secretaria@conservatoribdn.cat)
- Núria Villacampa Amorós, administrativa (secretaria@conservatoribdn.cat)
- Gràcia Pérez Cimarrro, administrativa (secretaria@conservatoribdn.cat)
- Antonia Salas Fernández, conserge
PROFESSORAT DE CORDA
“…una carabassa com a caixa de ressonància, va ser el meu primer violoncel.” Així ens parla de la seva infantesa el gran violoncel·lista Pau Casals. Un arquet, una caixa de ressonància de fusta i unes cordes. Molt senzill. Així són els nostres instruments: el violí, la viola, el violoncel, i el contrabaix. Amb ells ens expressem, donem veu a la música dels grans compositors, ens passegem pel món de l’efímer, fem poesia dels sons, i posem banda sonora a la nostra vida i a la vida dels que volen aprendre, i així passem a ser una baula més d’aquesta llarga cadena que, amb els instruments de corda, va començar ja fa centenars d’anys i ha arribat fins als nostres dies.
VIOLÍ
VIOLA
VIOLONCEL
CONTRABAIX
PROFESSORAT DE VENT
Tocar un instrument de vent és tan divertit com bufar i fer ampolles però, això si, invertint-hi un munt d’hores.
FLAUTA TRAVESSERA
FLAUTA DE BEC
OBOÉ
CLARINET
FAGOT
SAXO
TROMPETA I TROMPA
TROMBÓ
PROFESSORAT DE PIANO
N’hi ha prou de donar un cop d’ull a l’abundància i riquesa de la bibliografia sobre el piano per adonar-se que aquest instrument fa meravelles. Sense la música el piano és un moble amb dents negres i blanques. El piano és un lloc de transformació. Quan el pianista així ho vol, el piano permet suggerir la veu humana en el cant, el timbre d’altres instruments, l’orquestra, l’arc de Sant Martí, les esferes. Aquesta capacitat de transformació, aquesta alquímia, és el nostre privilegi més gran.”
PIANO
PIANO COMPLEMENTARI
PIANO JAZZ
PROFESSORAT DE GUITARRA, CANT, CLAVE, ORGUE I INSTRUMENTS DE JAZZ
Potser, el departament mixt és aparentment un calaix de sastre, però des d’ell, reivindiquem la riquesa de la diversitat que representem, i posem en primer terme allò que és comú en la música per sobre de les característiques que identifiquen cada època, cada estil i cada territori. Reivindiquem 4 segles de repertori líric, reivindiquem la riquesa de l’edat d’or de la música durant els segles XVI al XVIII, que va ser bressol de la música occidental posterior, i la mixtura brillant d’aquesta música amb la d’arrels afroamericanes que s’ha estès fins als nostres temps. Des d’aquesta federació d’instruments i d’estils, reivindiquem doncs la universalitat de la música com a via d’expressió i comunicació entre les persones i, més important encara, la necessitat de transmetre-ho des de l’educació.
GUITARRA
GUITARRA ELÈCTRICA
CLAVE
CANT
CORS
ORGUE
BAIX ELÈCTRIC
PROFESSORAT DE LLENGUATGE MUSICAL
Un equip de docents entregat a revelar els secrets del llenguatge per a que l’alumne gaudeixi plenament de la seva formació musical.
LLENGUATGE MUSICAL
PROFESSORAT DE ASSIGNATURES TEÒRIQUES I OPTATIVES
L’afany per entendre el fenomen musical és gairebé tan antic com la mera pràctica de la música. En efecte, en qualsevol època trobarem l’expressió d’aquesta inquietud: des de la teoria dels intervals de Pitàgores fins a la teoria estètica d’Adorno, passant pel Tractat d’harmonia de Jean-Philippe Rameau. El Departament d’Assignatures Teòriques comprèn totes aquelles matèries que tracten la música des d’una perspectiva reflexiva per tal d’explicitar els fonaments de la pràctica musical així com de la nostra activitat d’escolta. Aquestes matèries, com poden ser Harmonia, Història de la música, Formes musicals o Estètica de la música, dotaran a l’alumne de les eines necessàries per arribar a una comprensió aprofundida de la seva activitat interpretativa. En paral·lel, el Departament també proposa assignatures més específiques com poden ser Ampliació d’harmonia (que iniciarà l’alumne en els rudiments de la composició), Música i Cinema, Música i noves tecnologies (que formarà a l’alumne a crear música amb l’ordinador), Història de l’Òpera o Tècniques de gravació.
ASSIGNATURES TEÒRIQUES I OPTATIVES
PIANISTES REPERTORISTES
Els pianistes acompanyants i els pianistes repertoristes són els companys de viatge imprescindibles de l’instrumentista. Amb la seva experiència i coneixement del repertori fan de complement del professor d’instrument. El seu paper en segon pla aparent, els dóna una posició que els permet tractar l’alumne amb perspectiva i proximitat alhora, una situació des de la qual poden allunyar l’alumne de les cabòries tècniques naturals de la seva funció com a veu solista i ajudar-lo a entrar en l’obra des d’angles diferents. Aquesta posició els permet obrir en la seva globalitat la partitura als ulls de l’alumne, ajudant-lo a descobrir que ni el solista és tan solista ni el piano és un simple acompanyament.